Téma týdne: Geometrické tvary
(6. 4. – 9. 4. 2021)
1. Naučné video k danému tématu.
2. Básničky o geometrických tvarech.
3. Příběh / práce s textem.
4. Naučná vystřihovánka kostka.
5. Pracovní grafomotorické listy na procvičení znalostí/geometrické tvary.
Paměť a logické hry - ČT edu - Česká televize (ceskatelevize.cz)
Geometrické tvary: Čtverce a obdélníky
délka videa 01:09
Krátké seznámení se základními geometrickými tvary. Cílem je přiřadit správně velký čtverec nebo obdélník do vyznačeného prostoru.
Z pořadu:
Jak si vyrobit: Hra s geometrickými tvary
délka videa 05:42
Vyrobit si něco vlastníma rukama je opravdová zábava. Podívejte se, jak si i vy doma můžete vyrobit hru s geometrickými tvary. Budeme potřebovat: karton, barevné pěnové papíry, nůžky, černý fix, suchý zip a geometrické tvary.
Z pořadu:
Básničky o geometrických tvarech.
Příběh:
Ahoj, jmenuji se Čtverec a můj delší bratr je Obdélník. Ve vedlejším domě bydlí náš kamarád Kruh, který pořád něco jí, a proto se pořád víc a víc kulatí. Do třídy s námi chodí ještě další kamarád Trojúhelník – ten do každého šťouchá a pořád vymýšlí, co budeme dělat, až půjdeme ven.
Na začátku prázdnin jsme všichni čtyři vyjeli na tábor, který je u rybníka hned vedle lesa. Bydleli jsme ve stanu všichni pohromadě. Přes den jsme se chodili koupat, a nebo jsme chodili na výlety.
Jednou v noci, když už jsme spali, nás Trojúhelník probudil. Chtěl, abychom s ním šli na tajnou výpravu do lesa, že nám ukáže, co včera objevil. Opatrně jsme vylezli ze stanu a přeběhli do lesa, aby nás nikdo neviděl. Byla tmavá noc, ale Trojúhelník vzal s sebou baterku a svítil nám na cestu. Za ním šel Obdélník. Já jsem šel poslední a přede mnou šel Kruh. Začínal jsem se trošku bát a koukal jsem na kamaráda před sebou, jestli se taky bojí. Jenže ten jedl rohlík se šunkou a ostatní ho nezajímalo.
Došli jsme pod kopec, na kterém byly zbytky starého hradu. Trojúhelník chtěl, abychom ho šli prozkoumat. Vylezli jsme nahoru a prošli polorozpadlou bránou. Najednou vedle nás něco strašně zařvalo. Všichni jsme se lekli a začali utíkat zpátky do tábora. Jenže Trojúhelník zakopl a rozbil baterku. Nic jsme neviděli, a tak jsme se rychle schovali za veliký kámen. Chvilku bylo ticho, a tak jsme si mysleli, že to, co na hradě tak hrozně zařvalo, se taky leklo a uteklo. Tu najednou...
Domácí úkol
Po přečtení si rodič s dítětem o obsahu příběhu komunikuje, ptá se, co dítě zaujalo, překvapilo, tj. naladí je na další práci s tématem.
Další práce s tématem/textem:
Dítě pracuje samostatně, má k dispozici větší arch papíru, pastelky a tužky. Úkolem dítěte je dokončit vyprávěný příběh a tento děj zaznamenat do archu. Rodič podle potřeby dítěti dopomáhá.
Dokreslený příběh emailem prosím pošlete.
DOMÁCÍ ÚKOL PRO DĚTI A JEJICH RODIČE
Prosím rodiče, aby si vzali vytištěný obrázek kostky a s dětmi ji doma vystřihli a slepili.
Fantazii se meze nekladou, můžete si ji i ozdobit
Pracovní grafomotorické listy na procvičení znalostí/geometrické tvary .